Veteranen Hoensbroek – Veteranen Bunde 4-1

FC Hoensbroek FC Hoensbroek

VV Bunde Veteranen

9 oktober 2022

Vol vertrouwen met een complete selectie en enkele gastspelers vertrokken wij richting Hoensbroek.

Alwaar wij voor het eerst sinds lange tijd weer eens tegen Hoensbroek speelden. De laatste keer dat deze wedstrijd gespeeld werd, toen voetbalden ze nog op de oude velden op de berg richting Brunssum, is zeker 15 jaar geleden.

Wij arriveerden in een prachtige accommodatie met mooie kunstgrasvelden. Nu verschillen de meningen nogal over kunstgras of echt gras. Maar deze kwaliteit was prima om op te spelen.

Na een gedegen warming up werd de wedstrijd gestart waarbij wij al vrij snel in de gaten kregen dat zij ons geen cadeautjes zouden geven. De tegenstander zette goed druk waardoor wij weinig kans kregen om de bal naar een medespeler over de schieten. Balverlies kwam dan ook vaker voor dan ons lief was. De kansen in de eerste helft die wij kregen waren er niet veel. En als je er dan een krijgt dan moet hij eigenlijk tellen. Maar vaak strandde het bij de laatste passes. Robin, Joseph en Wim hadden enkele kansen maar de eindpass bleef uit.

Aan de andere kant hadden wij minder geluk. Doordat een vreemd rollende bal door Bjorn en Math niet goed konden worden weggewerkt, kreeg Hoensbroek de kans op de 1-0 in te tikken.

Niet lang daarna ging het weer mis en stond Danny M. iets te ver voor zijn doel en werd de bal teruggespeeld. Echter te hoog waardoor hij over Danny heen ging, 2-0. Daarna werd het spel geconsolideerd tot de rust.

In de rust werd gewisseld door de coach. Waarschijnlijk dacht hij het tij nog te keren. In het begin van de tweede helft leek het daar even op toen er een penalty gegeven werd door de scheidsrechter omdat Robbin in de 16 meter werd neergeduwd. Bjorn eiste de pingel op en schoot deze dan ook feilloos binnen 2-1. Niet lang daarna stelde Hoensbroek orde op zaken en liet de 3-1 aantekenen.

Bunde liet het hoofd niet zakken en trok ten aanval. Zo kreeg Kenneth een goede kopkans uit een voorzet maar deze ging net rechts boven over het doel.

En als je ten aanval trekt dan kan het gebeuren dat de verdediging gaten vertoond. Waardoor Hoensbroek met enkele goede aanvallers snel kan uitbreken en zo de 4-1 liet aantekenen.

Ook hierna bleef Bunde de aanval zoeken en kwamen toch enkele kansen waarbij een beetje geluk aan je zijde moet zijn. Helaas ontbrak het aan geluk. Zo gebeurde het o.a. dat Robbin kon uitbreken en op de doelman af ging maar werk gehinderd door een verdediger. Toch komt hij tot een goede schietkans waarbij hij de kans had de doelman te passeren, maar de bal zeilde links schuin voor het doel langs. En zo waren er nog een aantal kleine kansjes aan beide zijden tot het eindsignaal.

De uitslag doet vermoeden dat Bunde een pak slaag heeft gehad, maar niets is minder waar. Het was een sportieve pot voetbal met een leuke tegenstander. Alleen waren zij een klasse beter dan Bunde.

Op naar de volgende week wanneer wij thuis spelen tegen Walram.