Contributie beleid

Beste leden, ouders en verzorgers,

Zoals jullie je kunnen voorstellen zijn de contributiegelden voor VV Bunde één van de belangrijkste inkomstenbronnen. Deze inkomstenbron wordt elk jaar belangrijker voor het voortbestaan van onze vereniging.

Afgelopen seizoenen hebben wij deze contributiegelden voor 100% ontvangen.

Gelukkig betaald 90% van onze leden binnen de gestelde termijn. Wij hopen dat iedereen zich aan de gestelde termijn gaat houden, zodat een aantal vrijwilligers geen extra onnodige energie hoeft te besteden om de achterstallige contributie betaald te krijgen.

Gezien dit belang hebben wij het contributiebeleid duidelijk op papier gezet, om dit te handhaven en met jullie te delen.

Contributiebeleid

Iedereen die op 1 juli als lid ingeschreven staat bij VV Bunde dient uiterlijk 15 september de contributie te hebben voldaan. Om deze contributieverplichting te kunnen voldoen zal uiterlijk 1 september een contributienota per mail verstuurd worden.

Voor leden die in 2 termijnen betalen geldt dat de 2e nota omstreeks 5 januari wordt verstuurd.

Bij niet op tijd betalen sturen wij betalingsherinneringen en mochten deze niet resulteren in een betaling, dan zal uitsluiting en uiteindelijk mogelijke opzegging van het lidmaatschap volgen. Uiteraard gaan wij ervanuit dat het nooit zover zal komen.

Tijdschema:

Versturen:

1e nota

2e nota (betaling in termijnen)

Contributienota

1 september

5 januari

1e herinnering

15 september

19 januari

2e herinnering

1 oktober

2 februari

3e herinnering

15 oktober

17 februari

Uitsluiting en blokkade

1 november

1 maart

*Data zijn omstreeks data. Betalingstermijnen staan vermeld op de nota en herinneringen

Let op:

• Leden die niet voor 1 juli voor het nieuwe seizoen afgemeld zijn, dienen de volledige contributie voor dit nieuwe seizoen te betalen.
  • Er wordt pas medewerking verleend aan het overschrijven naar een andere vereniging als aan de financiële verplichting jegens VV Bunde is voldaan.

Betalen in termijnen

Er bestaat de mogelijkheid tot het betalen van de contributie in 2 termijnen (september en januari). Als u gebruik wilt maken van een betalingsregeling kunt u dat vooraf aangegeven of direct na ontvangst van de contributienota door een mail te sturen naar [email protected]

In de mail kunt u aangegeven dat u in termijnen u wenst te betalen. U zult van deze betalingsregeling een bevestiging ontvangen. Het niet op tijd voldoen van de bedragen leidt ertoe dat de betalingsregeling komt ter vervallen en bent u het restant bedrag per direct verschuldigd.

Jeugdsportfonds

In het kader dat iedereen moet kunnen sporten heeft VV Bunde een samenwerkingsovereenkomst met het jeugdsportfonds. Wanneer u de gelden niet kan betalen, kunt u onder voorwaarde een aanvraag voor uw kind indienen bij het via de gemeente bij het jeugdsportfonds Limburg. Mocht u informatie hieromtrent willen ontvangen stuur dan een mail naar [email protected]

Mocht u vanwege financiële problemen niet in staat zijn de contributie verplichting op tijd te kunnen voldoen. Dan is hier te allen tijde begrip voor, maar wij vragen u in dit geval altijd contact op te nemen met de penningmeester om samen naar een oplossing zoeken.

Bijzondere bepalingen

Mutaties

Het lid, ouder of verzorger is zelf verantwoordelijk tijdig wijzigingen zoals, nieuwe adres en e-mail adres door te geven via [email protected]

Ziekte/Blessures

Indien een lid ziek wordt of een blessure oploopt waardoor het niet meer mogelijk zal

zijn het verdere seizoen te kunnen voetballen, zal in principe geen restitutie van de contributie plaatsvinden.

In zeer uitzonderlijke gevallen kan het bestuur anders besluiten, hiertoe dient uiteraard wel het bestuur door u op de hoogte te worden gesteld.

Beëinding lidmaatschap en contributiebetaling

Wanneer het lidmaatschap in de loop van een verenigingsjaar beëindigd wordt, blijft de contributie voor het gehele jaar verschuldigd!

De belangrijkste reden daarvoor is dat VV Bunde in veel gevallen al voor een heel het seizoen kosten heeft gemaakt. Denk aan het verplichte lidmaatschap van de KNVB, het huren van velden of aangaan van kaderverplichtingen.

Leden die niet voor 1 juli voor het nieuwe seizoen zich afgemeld hebben dienen de volledige contributie voor dit nieuwe seizoen te betalen

Tot slot

Het aanmanen en incasseren van de contributie kost veel tijd van vrijwilligers. Tijd die wij onze vrijwilligers veel liever aan andere dingen zouden laten besteden. Dat kan alleen als u er voor zorgt dat de contributie netjes op tijd wordt betaald.

Bij voorbaat dank.

Het bestuur VV Bunde